ترمز آمریکا را باید کشید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 168
بازدید دیروز : 189
بازدید هفته : 425
بازدید ماه : 592
بازدید کل : 20532
تعداد مطالب : 232
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1




آپلود عکس
ترمز آمریکا را باید کشید

این طرح‌های ضد ایرانی درحالی در مجلس نمایندگان امریکا تصویب شده که باراک اوباما رئیس جمهوری این کشور تهدید کرده است که این طرح‌ها را وتو خواهد کرد. چرا که معتقد است این مصوبات اجرای برجام را به نابودی خواهد کشاند ومانع از اجرای موفقیت‌آمیز برجام شود وتو خواهد کرد. 
۱۴ جولای گذشته ۲۳ تیرماه ۱۳۹۴ ، ایران و کشورهای گروه ۱+۵ شامل آمریکا، روسیه، فرانسه، چین ، انگلیس و آلمان به توافق هسته‌ای موسوم به برجام دست یافتند. بر اساس این توافق، جمهوری اسلامی ایران موافقت کرد تا بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریمها، متوقف کند.اما هر آنچه ما به تعهدات خود پایبند بودیم ولی طرف مقابل حتی به روی خود هم نیاورد که این اجرای تعهدات فقط از سمت ایران نیست، بلکه به بهانه واهی همچون حقوق بشرو بحث موشک‌های بالستیک بر طبل تحریم‌ها کوبید و کماکان نیز صدای طبل تحریم‌ها به گوش می‌رسد.نمونه بارز آن همین مصوبه سه طرح ضد ایرانی است که از سوی کنگره صورت گرفت. 
جالب‌تر اینکه آمریکایی‌ها درحالی به هیچ کدام از تعهدات برجامی خود پایبند نبوده‌اند که «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا در سالگرد حصول توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت واشنگتن به تعهدات خود عمل کرده است. 
در بیانیه‌ای که لو صادر کرده، توافق هسته‌ای یک «دستاورد» توصیف و عنوان شده است که این توافق «قدرت تحریم‌های همراه با دیپلماسی سخت‌گیرانه» را نشان داد و جهان را امن‌تر کرد. 
وزیر خزانه‌داری آمریکا افزود: «ما داریم با رفع تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای به نحو مندرج در برجام، با صدور دستورالعمل‌های شفاف و به هنگام برای دولت‌ها و بخش خصوصی شرکایمان برای تعامل با ایران، که حالا مجاز شده است، به تعهدات خود ذیل توافق عمل می‌کنیم.» 
وی با بیان اینکه بعد از اجرای توافق هسته‌ای، فروش نفت و مراودات اقتصادی ایران با خارج از کشور به میزان قابل توجهی افزایش یافته، نوشته است: «چشمان ما همچنان به این واقعیت باز است که برجام نگرانی‌های خارج از حوزه هسته‌ای از جمله حمایت ایران از تروریسم و برنامه موشک‌های بالستیک را حل نکرده و قرار هم نبوده است که حل کند. ما به استفاده از ابزارهای مختلف خود از جمله تحریم‌ها، برای مقابله با ایران رفتار ادامه خواهیم داد.» 
باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا نیزدراولین سالگرد توافق هسته‌ای ایران ضمن تقدیراز دولت خود، این توافق را پیروزی «دیپلماسی اصولی» توصیف کرد. 
اوباما در این بیانیه اعلام کرد: «توافق ایران در یک سال گذشته دربه عقب بازگرداندن برنامه هسته‌ای این کشور و جلوگیری از مناقشات بیشتر موفق بوده و شرایط را برای ما ایمن‌تر کرده است». 
بسیاری ازناظران سیاسی توصیف اوباما ازبرجام به عنوان پیروزی دیپلماسی ونیز تاکید بر وتو کردن مصوبه کنگره را به نوعی بهره برداری سیاسی از توافق هسته ای به نفع خود چنانچه بتواند درآینده این توافق را با نام خود ماندگار کند. 
از سویی دیگراقدام کنگره نیزبه نوعی جنگ حزبی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هاست که تا در انتخابات آینده ریاست جمهوری بتوانند هرکدام شرایط را به نفع خود ورق بزنند! نمایندگان ملت هرکدام با تاکید مجدد بربی تعهدی‌های آمریکا درقبال توافق هسته‌ای بر وتوی مصوبات اخیر کنگره علیه ایران از سوی اوباما تاکید کردند.

آمریکا در پسا برجام به تعهداتش عمل نکرده است 
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امریکاییها در برجام به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند، گفت: مسئولان در برخورد با امریکا با هوشیاری عمل کنند. 
ولی‌الله نانوا کناری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به بد عهدی امریکاییها در برجام، اظهار کرد: تا کنون مخالفان و موافقان اظهار نظرهای گوناگونی درباره این تفاهم‌نامه داشته‌اند. 
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی موافق دیپلماسی است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی دیپلماسی را می‌پذیرد و با همه کشورها به غیر از کشورهایی که خط قرمز ما هستند وارد مذاکره می‌شود. وی با بیان اینکه در دوران پسا برجام ایران به تعهدات خود عمل کرده است، گفت: اما سوال اینجاست که آیا طرف غربی نیز گامهای مثبتی در اجرای برجام برداشته است یا خیر؟ 
نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس با تاکید براینکه مخالفان و موافقان برجام اذعان دارند که طرفهای غربی به ویژه امریکا به تعهدات خود در پسا برجام عمل نکرده است، تصریح کرد: بد عهدی امریکاییها نشان می‌دهد باید در عرسه دیپلماسی و برخورد با امریکا هوشیار باشیم. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطر نشان کرد: تصویب طرح مخالفت با خرید آب سنگین ایران از سوی امریکا در مجلس نمایندگان این کشور نمونه‌ای دیگر از بدعهدی‌های این کشور در قبال ملت ایران در دوران پسا برجام است. 

مصوبه کنگره نافی برجام است 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس معتقد است مصوبه اخیر کنگره در راستای سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران است و اوباما باید آن را در سنا وتو کند تا عمل نافی برجام صورت نگرفته باشد. 
کمال دهقانی فیروز آبادی در گفت و گو با خانه ملت، درخصوص طرحی که اخیرا کنگره آمریکا درخصوص منع خرید آب سنگین از ایران به تصویب رسانده است، گفت: در قطعنامه ۲۲۳۱ و توافق بین‌المللی برجام آمده است کشورها باید به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند باشند لذا به لحاظ حقوقی آمریکا متعهد به اجرای برجام بوده و هیچ کدام از نهادها و سازمان‌های داخلی آمریکا نمی‌توانند خدشه‌ای به آن وارد کنند. 
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه نهادهای داخلی آمریکا، کنگره و سنا نمی‌توانند بر خلاف توافق بین‌المللی برجام عمل کنند، تصریح کرد: دولت آمریکا مسئول انجام تعهدات خود است لذا رئیس جمهور این کشور باید درصورت تصویب این طرح در کنگره، آن را در سنا وتو کند که در غیر این صورت برجام را به صورت آشکار نقص کرده است. 
وی همچنین با بیان اینکه کشورها بعد از عقد قرارداد و تعهد بین‌المللی دو یا چند جانبه با یکدیگر و یا با سازمان ملل باید بر اجرای آن پایبند باشد، افزود: تغییر دولت‌ها ارتباطی با نحوه اجرای توافقنامه ها ندارد که این موضوع شامل برجام نیز می‌شود لذا کشورها باید در هر صورت تعهدات برجام را اجرایی کنند. 
دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: از این رو حتی اگر مصوبه منع خرید آب سنگین از ایران در مجلس سنا نیز به تصویب برسد رئیس جمهور آمریکا باید آن را وتو کند، چون در غیر این صورت این رویکرد به معنای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است که با روح برجام تناقض دارد. نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان اقدام کنگره آمریکا مبنی بر منع خرید آب سنگین از ایران را در راستای سیاست دخالت آمریکا در امور داخلی کشورها دانست و خاطرنشان کرد: آمریکا سیاست‌های خصمانه خود علیه ایران را از دیرباز به همراه دارد که در این راستا از تروریسم حمایت کرده و تحریم‌هایی را علیه ایران روا داشت که مورد اخیر نیز حاکی از همین سیاست‌های خصمانه است. 

آمریکا به‌واسطه درخواست آب سنگین تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی معتقد است آمریکا خود از ایران درخواست آب سنگین می‌کند و خود آن کشور برای همین موضوع تحریم جدیدی علیه ایران وضع می‌کند که ناقض برجام است. 
محمدابراهیم رضایی مصوبه اخیر کنگره آمریکا مبنی بر منع خرید آب سنگین از ایران را نوعی عملیات روانی علیه کشور ما دانست و گفت: آنها مدیریت بازی را آغاز کرده‌اند تا ایران را تحت فشار بگذارند لذا اقدام کنگره آمریکا کاملا هماهنگ با دولت این کشور است. 
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: اقدامی که مجلس نمایندگان آمریکا انجام داده صد در صد مخالف برجام است چرا که به هیچ وجه نباید تحریم جدیدی علیه ایران اعمال می‌کردند و این حرکت عملا نقض برجام بود. وی در ادامه با تأکید بر اینکه در درون کشور ما باید متناسب با بازی که دشمن راه انداخته و آمریکایی‌ها آن را مدیریت می‌کنند برنامه‌ریزی و تعیین اهداف و استراتژی منسجمی تعریف شود، تصریح کرد: مجلس، دولت و همه اجزای نظام باید به صورت هماهنگ متناسب با این استراتژی ایفای نقش کرده و پاسخی که معادلات آمریکایی‌ها را به هم بزند اتخاذ کنند. 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه باید ترمز آمریکا را کشید و اجازه نداد اقدام جدیدی علیه نظام جمهوری اسلامی صورت دهند، خاطرنشان کرد: محصول آب سنگین ما استراتژیک بوده و بسیار ارزشمند است از این رو مشتری‌های بسیاری در سراسر دنیا دارد اما از آنجایی که خود آمریکایی‌ها برای خرید آن پیش قدم شدند ما نیز پذیرفتیم اما حال آنها علیه حرکتی که خود آغاز کردند تحریم جدیدی علیه ما وضع می‌کنند که این مسأله عملیات روانی را دامن می‌زند که مشکل‌زاست و باید جلوی آن گرفته شود. 
به هر ترتیب ملت ایران خواهان پاسخ و رفتار قاطع مسئولان در برابر این همه سنگ اندازی‌های آمریکا هستند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





:: موضوعات مرتبط: سیاست روز، ،
نویسنده : امید خسروی

امارگیر حرفه ای سایت


ریزگردها | روانشناسی
آموزش زبان | مسکن قزوین
کرمان | کوله پشتی

امارگیر حرفه ای وبلاگ و سایت